CFO Gijsbert Burggraaf: “Ik zie mezelf als aanjager voor de lange termijn”
Bron: Executive Finance -
08 december 2020
De coronacrisis haalt het beste naar boven bij Gijsbert Burggraaf, CFO van DHL Parcel Benelux. Waar veel bedrijven de broekriem stevig aan moeten trekken, kan hij momenteel zijn ei kwijt. “Als business hebben wij het tij mee en dat stelt ons als finance in staat om de groei te stimuleren.”
Jullie hebben het tij mee, waaruit blijkt dat?
“In de beginmaanden van de corona-uitbraak, merkten we als DHL Parcel dat internationaal de vraag wat terugliep. Echter, toen het virus in maart in Nederland opdook, explodeerden onze consumentenvolumes. In de maanden april, mei en juni zaten we op honderd procent groei. Dat was natuurlijk extreem. Ik kan me met name de maand maart nog goed herinneren. Aan de ene kant leefde de angst voor het virus en aan de andere kant waren de resultaten vanaf dat moment een stuk beter. Je durfde eigenlijk niet hardop te juichen. De business is omhooggeschoten. Ter vergelijking, de afgelopen vijf jaar was de groei ongeveer dertig procent. Dat is dus in positieve zin een fors verschil.”
Lees verder >>
Wil je dit nieuwsbericht verder delen?